Verslag clubavond maandag 23 september 2024

Het was weer de eerste avond van het seizoen 24/25 in Uitwijk.

Als eerste was er om 19.15 de zoomsessie verzorgd door Wim V, het thema was landschapsfotografie. Daarna werd de clubavond geopend door Bernadet met een welkomstwoord en een aantal mededelingen.

• Mieke is de hele zomer ziek geweest en, zij verwacht niet dit jaar nog naar de clubavonden te komen. Zij doet iedereen de hartelijke groeten. Wij wensen haar beterschap en hopen haar volgend jaar weer op de clubavonden te zien.
  • Marijke heeft besloten, na 18 jaar lid te zijn geweest, het lidmaatschap van Argentum op te zeggen. Als reden gaf zij aan dat de zin in fotograferen wat minder was geworden en, zij nog maar weinig op de clubavonden aanwezig was.
  • Helaas moesten wij Frans condoleren met het overlijden van zijn zoon wat Bernadet op gepaste wijze deed en, hem heel veel sterkte wenste.
  • Voor de betrokkenen zijn er kaarten geschreven.
  • Maandag 2 september was de opening van het seizoen, helaas was de animo om eerst met elkaar te gaan eten heel klein. Dat is dus niet doorgegaan.
    Uiteindelijk zijn er 3 leden bij Het Bluk gaan fotograferen en is er één foto ingestuurd.
  • Maandag 9 september zijn er 9 leden o.l.v. Evert op reeënsafari geweest. Gelukkig hebben we er een aantal kunnen spotten en, die zijn ook op de foto gezeten, konden ook bekeken worden.

• Donderdag 3 oktober gaan we op safari, er is een indeling gemaakt voor het carpoolen. Iedereen die meegaat krijgt bericht met het juiste adres, hoe laat je verwacht worden, de indeling voor het carpoolen.
  • Er is een wijziging in de avond over portretfotografie op 7 oktober. Op die dag komt eerst de fotograaf eerst uitleg geven hoe je een mooie portretfoto kunt maken en met die kennis gaan we aan de slag. In februari kunnen dan de foto’s besproken worden, datum volgt nog.
    Ook op 7 oktober gaat de challenge weer van start met een uitleg van Wim V.
    Op 8 Oktober kunnen we dan de eerste opdracht verwachten.
  • Inge Anthonijsz was aanwezig om kennis te maken met Argentum en overweegt een lidmaatschap. Uiteraard hopen wij haar als lid te mogen begroeten. Ze  heeft ons gevonden via Bernadet.

Guillemins

Daarna was het woord aan Mariette, zij gaf een presentatie over haar bezoek aan Luik en in het bijzonder het station Guillemins. Het station is een prachtig staaltje architectuur van de hand van de beroemde architect Santiago Calatrava.
Mariette liet prachtige foto’s zien waar in het bijzonder de kleuren en het lijnenspel te zien waren en, zij heeft het station van alle kanten gefotografeerd. Een bezoek is zeker de moeite waard.

Als laatste onderdeel van de avond kwamen alle ingezonden foto’s aan bod met als eerste de foto’s van de zomer opdracht.

Thema drie foto’s met één kleur.

Iedereen vond dit een leuke opdracht en bijna alle onderwerpen waren er wel te zien, landschappen, mooie luchten, architectuur, voertuigen en bloemen en beestjes.

Pantropica

We zijn dit jaar ook in Pantropica geweest en, vanwege de hoeveelheid foto’s die beken moesten worden mocht iedereen daar één foto voor insturen. Ook hier weer een diversiteit van wat er in het park te zien was, bloemen, vogels en dieren en…ook sommige leden waren op de foto gezet.

Minifiguurtjes

Aan het eind van het seizoen is er een doe-avond geweest met als thema miniaturen op de foto zetten. Er is die avond hard gewerkt en in bijna heel Uitwijk waren mensen druk aan het fotograferen. Debby had die avond voor de miniaturen gezorgd.

Het was leuk om te zien hoe iedereen dit onderwerp benaderd heeft. Om niemand te kort te doen heb ik geen specifieke foto’s benoemd, zeker omdat duidelijk was dat iedereen zijn/haar best heeft gedaan.

Ans Roodenburg