Naardermeer

5 mei 2024: Alweer een excursie, snel geregeld, met een vertrouwde schipper.  Met een boot vol leden zijn we een boottocht op het Naardermeer gaan maken met aan het roer Martin, lid van Argentum en vrijwilliger bij Natuurmonumenten. De andere vrijwilliger van natuurmonumenten, Evert, was er ook waardoor we een super ochtend hadden en van alles hebben gezien.

Reigers en aalscholvers waren er in elk geval, maar ook andere vogels werden aangewezen en gehoord.

Het is een prachtig gebied om rond te varen en ondertussen werd er van alles verteld over de omgeving, over het Naardermeer, en allerlei aanvullende zaken. Dat maakt dat je helemaal vol kennis de boot weer verlaat.

Het feit dat Martin de schipper was betekende dat alle mooie fotoplekjes in elk geval aan bod kwamen en met name genoemd en dat we ze allemaal goed konden zien, zoals de poepende reiger… het staat erop!

Op het land kwamen de plantjes voorbij, op zoek naar zonnedauw en soppend door het drassige land, want drassig was het!

Het mocht allemaal de pret niet drukken, er is uitgebreid gefotografeerd door ieder en eigenlijk gaat een dergelijk prachtig landschap en de rustige omgeving nooit vervelen en is voor herhaling vatbaar!

En na een lekker kopje koffie bij Stadszigt ging ieder weer naar huis!

Bernadet van der Heijden