Verslag clubavond maandag 7 oktober 2024

Voor de clubavond begint hebben we een aantal korte Zoom instructievideo’s bekeken. Altijd leerzaam om naar te kijken en inspiratie op te doen.

We kijken even kort terug op de geslaagde excursie naar de Oostvaardersplassen van donderdag 3 oktober. Daar hadden we de herten dan wel niet van dichtbij kunnen bekijken, maar gelukkig vloog er genoeg anders rond en konden we de paarden van wel heel dichtbij bekijken.

De Challenge gaat ook weer beginnen. Inmiddels hebben we twee opdrachten gekregen. 1) Ondersteboven en 5) Najaar.

De rest van de avond hebben we een interessante lezing gehad van Evert Doorn. Hij kwam met de nodige humor en passie spreken over portret fotografie.

Een aantal van zijn inspiratiebronnen:

Daarna volgt een heel stuk techniek en voorbeelden. Daarbij is genoeg ruimte voor vragen en discussie. We eindigen de avond met een opdracht voor wanneer Evert in januari terugkomt.

Maak een kleine serie (3 tot 5 beelden) van 1 iemand
– in de serie in ieder geval 1 close-up en 1 wijder beeld
– gebruik makend van natuurlijk licht (dus geen studiolicht; dit
aangezien niet iedereen de beschikking heeft hierover)